Tramvaje jezdí v Olomouci už od roku 1899 a za tu dobu se změnily k nepoznání. Vozovna DPMO v Koželužské ulici už nezvládala nároky moderní doby a tak si zasloužila alespoň částečnou rekonstrukci.
Pevná konstrukce, která udrží i těžké tramvaje
Desítky let provozu a růstu se na depu nepěkně podepsaly. Vozovna potřebovala zaslouženou rekonstrukci a koleje už nestíhaly unést hmotnost novodobých tramvajových vozů. V Mapei jsme se tak ocitli před úkolem vrátit 2 kolejím jejich stabilitu a odolnost – a to pomocí kvalitních materiálů, ošetřujících nátěrů a kompletní opravy železobetonových konstrukcí.
Veškeré práce začaly bouráním a odstraněním starých betonových a železobetonových konstrukcí. Pryč musely i koleje. Vzhledem k rozsahu poškození nestačilo zůstat s opravami pouze na povrchu. Jednotlivé betonové povrchy jsme chemicky ošetřili a pustili se doopravy železobetonových konstrukcí. K tomu jsme použili maltu MAPEGROUT T60, která chrání před korozí. Následně byly všechny betonové povrchy vyhlazeny jemnozrnnou stěrkou pro povrchovou úpravu betonů PLANITOP 540.
I koleje potřebují podepřít silnou maltou
K podlití kolejí a jejich kotvení posloužila vysokopevnostní expanzní cementová malta MAPEFILL. Tato malta se využívá právě k ukotvení strojů či ocelových konstrukcí do betonu, je pevná a zvládá i dynamické zatížení, jako je průjezd šestnáctitunové tramvaje.
Ošetřující nátěr ochrání depo před poškozením zplodinami
Rekonstrukce vozovny ale nebyla dokončená, dokud jsme neošetřili podlahy a stěny nátěrem, který je odolný vůči chemikáliím i mechanickému namáhání. Takový nátěr jsme získali spojením hmoty MAPECOAT i24 s přísadou ADDITIX PE. Nakonec stačilo vymalovat a vznikl prostor, který je nejen funkční, ale i hezký pro oko.
Olomoucké depo snad bude po rekonstrukci sloužit aspoň dalších sto let a bude důkazem, že v Mapei se nezalekneme žádného projektu. Podívejte se, jak jsme přispěli například ke stavbě chrámu Sagrada Familia. To všechno zvládnou produkty a pomůcky, které najdete u našich smluvních prodejců.