Slouží vám garáž už nějaký ten pátek? Zjistěte, jestli není čas na její rekonstrukci.
Podlaha dostává zabrat
Neustále popojíždění autem, olej, kapky benzínu a do toho se v zimě přidá posypová sůl. Garážová podlaha toho musí zvládnout hodně – musí si poradit s chemickými i mechanickými vlivy. Ale jak poznat, že slouží, jak má? Všimněte si, jestli se vám v garáží náhodou netvoří kaluže? Jsou v podlaze trhliny? Nebo je podlaha po letech používání nerovná? Pokud jste na některou z otázek odpověděli ano, můžete se vrhnout do nápravy problémů.
Vrhněte se na podklad
Nejprve zjistěte stav podkladu – je v rovině a soudržný? Pokud je podklad v pořádku, stačí, když jej přebrousíte a vrhnete se na lokální opravy. Po přebroušení garáž vysajte (průmyslovým) vysavačem, ten domácí by totiž dostal pořádně zabrat.
Jsou na podlaze prohlubně? Vyrovnejte je cementovou maltou Planitop Fast 330 s rychlým průběhem vytvrzení. Jestli vašemu bystrému oku neuniklo pár trhlin, snadno je „sešijete“ pomocí epoxidového lepidla Eporip. Na závěr vás čekají dvě kola natírání. Zvolit můžete nátěr Mapecoat I 24, který si poradí s rozpuštěnou chemickou solí i ropnými látkami, s kterými podlaha garáže přichází denně do styku.
Chce to dva nátěry
První nátěr poslouží i jako základ pro ukotvení směsi křemičitého písku. Ten vsypejte do ještě čerstvého nátěru. Zhruba po 12 hodinách můžete zbytky písku vysát a přetřít druhou vrstvou nátěru. Získáte tak odolnou, protiskluzovou podlahu se strukturou pomerančové kůry, které neublíží neustále pojezdy autem ani chemikálie, které se chtě nechtě na podlahu dostanou.
Možná si říkáte, že natírat podlahu v garáži (a navíc hned dvakrát) je zbytečné. Kdeže! Uvědomte si, že garáž je nehostinné místo plné agresivních látek, které můžou v podlaze snadno a rychle „vyžrat“ díry. Například posypová sůl může rozrušit beton až do hloubky 5 mm už po jediné sezóně.
Chystáte se na rekonstrukci garáže? Napište nám, v jakém je stavu.